[FOR SALE / NA PRODAJU]
Ivan Generalic
Ivan Generalić’s painting “Ther Unicorn” is a movable cultural monument by the decision of the Regional Institute for the Protection of Cultural Monuments in Zagreb, no. 02-748/1-74. from November 18, 1974, and registered in the Register of Movable Cultural Monuments of the Regional Institute for the protection of Cultural Monuments in Zagreb under the number RZG-138. It has the attribute of cultural property.
Painting “The Unicorn” by Ivan Generalic, oil on canvas, 76×145 cm, signed D.d. I.Gen. 1961, is one of the highest quality Generalić’s works from the 1960s, exceptional in terms of boldness in color due to the theme from folk tales. The work has all the characteristics of Generalić’s distinctive way of painting: the treatment of colors, landscapes, trees, and the very characters of the peasants, while the content itself is inspired by legends and dreams, characteristic of his preoccupations of that period.
Djelo Ivana Generalića “Rogati konj”, zaštićeno je kao pokretni spomenik kulture Republike Hrvatske rješenjem Regionalnog zavoda za zaštitu spomenika kulture u Zagrebu, br: 02-748/1-74. od 18. studenog 1974. godine i upisana u Registar pokretnih spomenika kulture Regionalnog zavoda za zaštitu spomenika kulture u Zagrebu pod brojem RZG-138.
Djelo “Rogat konj” Ivana Generalića, ulje na sekuritu, 76×145 cm, sign. D.d. I.Gen. 1961, jedno je od najkvalitetnijih Generalićevih djela iz 60-ih godina, izuzetno po kolorističkoj smionosti uvjetovanoj temom iz narodne priče. Djelo posjeduje sve karakteristike Generalićeva osebujna načina slikanja – tretman boja, pejsaža, stabala i samih likova seljaka, dok je sam sadržaj nadahnut legendom i snoviđenjima, karakterističan za njegove preokupacije tog razdoblja.
The painting tells a story about a very old legend:
“Only once a year, in the midsummer night, and only at one place, the Holy Hill between Sigetec and Hlebine, the Unicorn appears, a fairy-tale white creature like a deer or a lean horse with an elegant horn on its forehead. The one who sees it can be rejuvenated, at least for one night.”
– Vid Balog, Hrvatska bajoslovlja, Uriho, Zagreb, 2011Djelo prikazuje staru legendu:
“Samo jemput na leto, na Ivanjsku noč, i samo v jedno mesto, na Svetinjski breg zmed Sigeca i Hlebin, dojde Jednorog – bajoslovni beli stvor kak jelen ili viti konj z preštimanem rogom na čelu. On ki ga vidi more se pomladeti makar na jednu noč.”
– Vid Balog, Hrvatska bajoslovlja, Uriho, Zagreb, 2011
Published in / Objavljeno u
Also published in / Također objavljeno u
De Lusthof der Naieven, Museum Boymans-van Beuningen, Rotterdam 1964; Le Monde des Naifs, Musee National d’Art Moderne, Paris 1964; Modra lasta, br. 11, Zagreb 1.2.1965; Boris Kelemen: Naivno slikarstvo Jugoslavije, Galerije grada Zagreba, Spektar, Stvarnost, Zagreb 1969, str. 37; 2. trienale insitneho umenia, Slovenska narodna galeria, Bratislava 1969; Nok Lapja, Budapest 26.12.1970; Glas Podravine, Koprivnica 4.6.1971, str. 11; Oto Bihalji Merin: lvan Generalić, katalog, Ilijanum, Šid 1972; Mića Bašičević, Anatole Jakovsky, Boris Kelemen: lvan Generalić, monografija, Zagreb 1973; Naivi “73 / Generalić, katalog retrospektivne izložbe, Galerija primitivne umjetnosti, Zagreb 1973; Grgo Gamulin: I Pittori Naifs della Scuola di Hlebine, Mondadori, Milano 1974; Večernji list, Zagreb 3.1.1976; Review, Beograd, lipanj 1976, str. 29; Nebojša Tomašević: Magični svet Ivana Generalića, Beograd 1976, str. 164-165; Boris Kelemen: Naive Art in Yugoslavia, Camden Arts Centre, London 1976, naslovnica; Boris Kelemen: Naive Art in Yugoslavia, katalog, Galerija primitivne umjetnosti, Zagreb i Smithsonian Institution Traveling Exhibition Service, Washington D.C. 1976, naslovnica; The Milwaukee Journal, Milwaukee 30.1.1977; Boris Kelemen: Naivno slikarstvo u Jugoslaviji, Grafički zavod Hrvatske, Zagreb 1977; Selezione dal Reader’s Digest, Milano, srpanj 1980, str. 40; Marijan Špoljar i Tomislav Šola: Hlebinski krug / Pedeset godina naivnog slikarstva, Galerija primitivne umjetnosti, Zagreb i Muzej grada Koprivnice, Koprivnica 1981, str. 24; Primitive Painting, The Alpine Fine Arts Collection Ltd., New York i Spektar, Zagreb 1981, str. 198; Večernji list, Zagreb 13.3.1984, str. 5; Victor Ernest Masek: Arta Naiva, Editura Meridiane, Bucuresti 1989; Večernji list, Zagreb 7.12.1992, str. 29; Euro-city, br. 1, Zagreb 1995; Ratko Vince, Josip Depolo, Ivan Rogić Nehajev: Čudo hrvatske naive, Amalteja i HMNU, Zagreb 1996, str. 67; Radost, br. 7, Zagreb, ožujak 1997, str. 16; Thema / Encyclopedie Larousse / Arts et Culture, Larousse, Paris 1997, str. 297; The Fantastical World of Croatian Naive Art, katalog, Museum of Fine Arts, St. Petersburg, Florida 2000, str. 49; Da Rousseau a Ligabue / Naif?, Palazzo Bricherasio, Torino 2002, str. 130; Podravski zbornik, Muzej grada Koprivnice, Koprivnica 2005, str. 126; Vladimir Crnković: Umjetnost hlebinske škole, deplijan, HMNU, Zagreb 2005; Vladimir Crnković: Umjetnost Hlebinske škole, HMNU, Zagreb 2005, str. 69 (drugo izdanje 2006; treće izdanje 2012); Večernji list, Zagreb 31.5.2005, str. 48; Fokus, Zagreb 10.6.2005, str. 52; Croatia, Croatia Airlines, Zagreb, jesen 2005; Harada Talzi and Fellow Painters from Croatia, The Asahi Shimbun, Tokyo 2005, str. 72-73; Slobodna Dalmacija, Split 20.12.2009, str. 27; Hrvatska umjetnost / Povijest i spomenici, Institut za povijest umjetnosti i Školska knjiga, Zagreb 2010, str. 655
o
Published in / Objavljeno u
o
o
o
Note on White cat: Damaged paint on cat’s neck and cheek
Napomena: Oštećena boja na vratu i obrazu.
o
Catfish gasping for air is possibly the last painting made by Ivan Generalic.
Som koji lovi udah zraka je vjerojatno posljednje djelo Ivana Generalića.
o
Josip Generalic
Published in / Objavljeno u
o
Published in / Objavljeno u
o
Published in / Objavljeno u
o
Published in / Objavljeno u
o
[VIDEO] Exhibition of capital masterpieces in Gallery Hlebine, May 2018 (Croatian only, no subs)
[VIDEO] Izložba kapitalnih djela u Galeriji Hlebine, svibanj 2018. (Hrvatski)
Exhibition catalogue
Katalog izložbe